Σε τι χρησίμευε άραγε η ισομεγέθης με το κυρίως ιερό αίθουσα που αποκαλύφθηκε ακριβώς κάτω από αυτό; Πρόκειται για έναν εντυπωσιακό χώρο, σαν τούνελ κάτω από τη γη που η οροφή του σχηματίζεται από δεκαπέντε τόξα από πωρόλιθο.
Τι κρύβεται άραγε πίσω της; Χρησιμοποιούσαν οι ιερείς και το υπόγειο για να ανεβάζουν με τροχαλίες τα είδωλα των ψυχών ή μόνο το πατάρι; (Το Νεκρομαντείο ήταν διώροφο κτίσμα που η ξύλινη οροφή του κατέπεσε όταν αυτό πυρπολήθηκε από τους Ρωμαίους).
Υπήρχαν μυστικοί διάδρομοι για να μετακινούνται αθέατοι οι ιερείς ή μήπως στο τέλος της υπόγεια κρύπτης πίσω από τον αδιαπέραστο σήμερα βράχο βρισκόταν η είσοδος για τον Κάτω Κόσμο;
Την τελευταία δεκαετία ειδικοί επιστήμονες έκαναν μετρήσεις στο χώρο αυτό για να λύσουν το γρίφο της ακουστικής του. Ο σύντομος χρόνος της αντήχησης αλλά και το βάθος της έρχονται σε αντίθεση με το μέγεθος της αίθουσας. Ακουστικά δηλαδή, δεν έχει κανείς την αίσθηση ότι βρίσκεται κάτω από τη γη αλλά σε ανοιχτό χώρο.
Φανταστείτε λοιπόν τον αρχαίο μας πρόγονο. Ήδη ταλαιπωρημένος από την ειδική διατροφή, τη νηστεία, τις ατελείωτες προσευχές, καθάρσεις και άλλες δοκιμασίες, να βρίσκεται αντιμέτωπος με ένα οπτικοακουστικό ασύμβατο. Σε αυτή την κατάσταση παραισθήσεων, δε χρειαζόταν τίποτα παραπάνω για να πειστεί σχετικά με το οτιδήποτε.
Στην απώλεια της αίσθησης του προσανατολισμού εξάλλου αποσκοπούσε και η δαιδαλώδης περιπλάνηση του επισκέπτη μέχρι να φτάσει στο κυρίως ιερό περνώντας από τρεις σιδερόφρακτες πύλες.
Οποιονδήποτε σκοπό και να εξυπηρετούσε αυτός ο υπόγειος χώρος, η κατασκευή του υπήρξε αναμφισβήτητα μεγαλοφυής.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου