Τρίτη, 25 Σεπτεμβρίου 2012

Ελ Ρόι +ΑΒΓ: Ο άνδρας με την πουά γραβάτα



Τι συμβαίνει αλήθεια στο μυαλό του Ιάκωβου Λέδερμαν; Θα αποτελέσει άραγε την είδηση της ημέρας το ότι «φέρελπις εργαζόμενος στην τράπεζα Fabulous Life & Co βάζει τέλος στη ζωή του πέφτοντας στο κενό»;
Μια μαύρη κωμωδία σε θεατρική μορφή είναι η νέα συλλογική δουλειά των Ελ Ρόι +ΑΒΓ, (Αριστοτέλης Καλύβας, Βάιος (Άκης) Βαΐου, Γιάννης Φαρσάρης, Γιάννης Καρακατσανίδης) με το λογότυπο της Openbook-Ανοικτή Λογοτεχνία. Τιτλοφορείται «ο άνδρας με την πουά γραβάτα» και διανέμεται δωρεάν ψηφιακά.
Μαύρη κωμωδία λοιπόν, ήτοι το περιβόητο αυτό είδος όπου ένα βαρύ θέμα, όπως η αυτοκτονία εν προκειμένω, αντιμετωπίζεται με ειρωνική σπιρτάδα, εξορκίζοντας πρόσκαιρα το αναπόφευκτο ή μη αναστρέψιμο.
Ο αφηγητής με τη φωνή του οποίου ξεκινάει το έργο αναφέρεται στη σχετικότητα του χρόνου μέσα στο μυαλό αυτού που σε λίγο θα αντικρύσει το τέλος. Ο Ιάκωβος Λέδερμαν πέφτει στο κενό. Μετανιώνει άραγε για την πράξη του; Κι αν δεν μετανιώνει για αυτήν καθ’ εαυτήν, υπάρχει κάτι που ως διακαής πόθος συνοδεύει την πτώση του;
Η επικείμενη σύγκρουση του Ιάκωβου με την άσφαλτο μού θύμισε κάτι από κόμικ. Ίσως συνηγορεί και το όνομα του ήρωα, αυτού του άνδρα με τα δερμάτινα (ή του δερμάτινου άνδρα, αν το προτιμάτε έτσι), κατά τον Σούπερμαν (που ούτως ή άλλως κάνει το πέρασμά του σε μια σκηνή του θεατρικού), τον Σπάιντερμαν και άλλα συναφή.
Φοβίες, πόθοι, αρχέτυπα, στιγμές ζωής παρελαύνουν σε αυτόν τον ελάχιστο, αλλά, κατά το οξύμωρον, διευρυμένο χρόνο του Ιάκωβου για να καταταχθούν άλλες ως σπατάλη κι άλλες σαν μια καλή σοδειά. Τα στερεότυπα διακωμωδούνται και καταβαραθρώνονται. Η σημειολογία είναι προφανής.
Ποιος είναι τελικά ο Ιάκωβος Λέδερμαν; Είναι το τέρας που έφτιαξε η εποχή μας ή αυτός που προσπαθεί να ξεφύγει από το νανούρισμα της Υπέροχης Ζωής κάνοντας μικρές και μεγάλες επαναστάσεις; Είναι επανάσταση να φοράς πουά αντί για ριγέ γραβάτα; Είναι επανάσταση να επαναπροσδιορίζεις τη ζωή και το θάνατο;
Ακολουθείστε άφοβα τον Ιάκωβο στην πτώση του. Μόνο μη βρεθείτε στο σημείο μηδέν. Ο ανθρώπινος παράγοντας είναι πάντα απρόβλεπτος.
«Ο άνδρας με την πουά γραβάτα» διατίθεται ελεύθερα χωρίς δικαιώματα σε ερασιτεχνικές θεατρικές ομάδες για παραστάσεις με φιλανθρωπικούς -μη εμπορικούς σκοπούς.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου